Hvad er mental træning?

Vi er alle formet af de tanker, vi har gjort os gennem livet. Det er dem, der definerer vores identitet, vores værdier, vores handlinger – og dermed, hvordan vi har det.

Mange af vores tanker foregår ubevidst og vanemæssigt. Selvom vi ikke er opmærksomme på det, sætter det dybe ”neuronspor” i vores hjerner og programmerer vores adfærd. Man kan sige, at ”vi bliver, hvad vi tænker” – eller med andre ord: Det vi siger om og til os selv, er det, hjernen handler efter. Kan du se, hvor jeg vil hen?

Mental træning kan stimulere din underbevidsthed med nye og mere hensigtsmæssige udsagn. Og jo flere gange de nye ord gentages, jo lettere bliver det at ændre negative overbevisninger, som du måske har fået bildt dig selv ind igennem mange år.

 Mental træning anvendes hyppigt i elitesportsverdenen. Med mental træning kan atleter, som træner intensivt, gå fra at præstere godt til at præstere sublimt – uden at øge deres fysiske formåen. Forestil dig, hvilket pres en fodboldspiller er under, når han skal skyde et straffespark! Her kan mental træning træne hans psykiske mindset, så han ikke tvivler på sig selv og sine evner i kampens hede. Og det kan du oversætte til din egen verden.

Hvordan foregår mental træning?

Når du vælger at gå til mentaltræning hos mig, begynder vi altid med en kort samtale om, hvad du ønsker hjælp til.

Herefter sidder eller ligger du afslappet med lukkede øjne. Mental træning er en form for mindfullness, hvor jeg med tale får dig til at slappe af og efterfølgende ”fodrer din hjerne” og underbevidsthed med positive suggestioner (forslag).

Men mindfulness slutter der, hvor mental træning begynder. Derfor er det ekstremt effektivt, da du med mental træning kan arbejde dybere og påvirke underbevidstheden.

Det gør det muligt for dig at ”omprogrammere” din underbevidsthed, så du kan ændre uhensigtsmæssige tankemønstre og vaner.

Efter sessionen føler du dig veltilpas, og du vil kunne huske alt, hvad der er foregået.

Hvad kan mental træning bruges til?

  • Øget fokus/koncentration
  • Bedre præstationer
  • Mere selvkontrol
  • Bedre relationer
  • Bedre selvværd
  • Mere tålmodighed
  • Succesfuld jobsøgning

Hvad får jeg ud af mental træning?

Du vil hurtigt opleve et større overskud og mere glæde og positivitet i din hverdag. Det vil hæve din stresstærskel og forbedre dine relationer til familie, venner og kolleger. Dit immunsystem vil også få stor glæde af din beslutning om at gøre noget godt for dig selv, så du bliver mere modstandsdygtig over for stressrelateret sygdom.

Har du spørgsmål omkring mental træning? Eller vil du booke en tid? Så kontakt mig her: